Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCornman, Stephen Q.; Reynolds, David; Zhou, Lei; Ampadu, Osei; D'Antonio, Laura; Gromos, David; Howell, Malia; Wheeler, Stephen
InstitutionNational Center for Education Statistics (ED); US Census Bureau
TitelThe Feasibility of Collecting School-Level Finance Data: An Evaluation of Data from the School-Level Finance Survey (SLFS) School Year 2014-15. Research and Development Report. NCES 2019-305
Quelle(2019), (103 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Educational Finance; Data Collection; Feasibility Studies; Elementary Secondary Education; National Surveys; Expenditures; School Districts; Public Schools; Data Analysis
AbstractHigh demand exists for data to analyze the equitable distribution of school funding within and across school districts. In response to this growing demand, the National Center for Education Statistics (NCES) developed a new collection of finance data at the school level--the School-Level Finance Survey (SLFS). The SLFS collects at the school level many of the same expenditure variables currently being collected at the school district level on the School District Finance Survey (F-33). The pilot SLFS, collected for fiscal year (FY) 14 (school year 2013--14) and FY 15 (school year 2014--15), was designed to evaluate whether the survey is a viable, efficient, and cost-effective method to gather comparable school-level finance data. This report is a follow-up evaluation of the pilot SLFS, focusing on the FY 15 survey collection. [To view the report for the pilot SLFS, "The Feasibility of Collecting School-Level Finance Data: An Evaluation of Data from the School-Level Finance Survey (SLFS) School Year 2013-14, see ED582415.] (ERIC).
AnmerkungenNational Center for Education Statistics. Available from: ED Pubs. P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827; Web site: http://nces.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: